tirsdag 11. juni 2013

Sommerglede i hagen!

Jeg blir bare mer og mer glad i hagen vår. Det er ikke store flekken, men den er akkurat passelig for meg å ta vare på. Og vi har da fått plass til både fontene og ripsbusk. Vi har gressløk, oregano og basilikum. Og planene er store for både rabarbra og mynte også.


I dag vil jeg vise dere hvordan det har blitt rundt fontena. Tanken er å skape følelsen av å ha sin egen lille oase. Jeg har også merket meg at fuglene er glade i å ta morgenbadet i fontenen. Mer enn en gang har de flydd opp i det jeg åpner verandadøren. Herlig! :)


I fjor, som var første sommeren vår her, slet vi med veldig mye bladlus. De dukka opp overalt, både inne og ute. Derfor har jeg skaffet meg noen Tagetes som jeg har plassert ut rundt omkring. Jerngryta fant jeg i brukthandelen for en tier (Skrot-tor i Skien har mye skrot, men også mye bra). Tagetes sies å skal jage lusa, siden de ikke liker lukta av den, og jeg merker stor forskjell i år fra i fjor.


Denne herlige klatreplanten fant jeg som en enslig enkel stengel på Plantasjen. Husker ikke hva den heter, men det skal visst komme hvite blomster på den. Jeg venter i spenning, og den gror veldig fra dag til dag.

Det er ren rekreasjon å nyte noen late timer på terrassen, og bare nyte lyden av sildrende vann. Håper vi får mange, mange deilige soldager denne sommeren.

Hva er din sommerglede? 

Klem
Vibeke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar