onsdag 12. juni 2013

Skogstur i regnet!

I kveld har vi vært så flinke at vi trosset regnværet og stakk på skogstur. Turen gikk til et sted som heter Piggen, og du kan finne informasjon om løypa på Ti-topper`n sine sider her. Turen var lett å gå, bare litt røtter og stein man måtte over, men ingen uoverkommelige stigninger. Selv for meg, som sliter endel med kroppen, så var dette en grei tur. Jeg er veldig glad, og litt stolt, for at jeg fikk med meg både snekkerkjæresten og minstemann (som ikke er så liten lenger) med på tur. Og selv om regnet bare økte på i styrke, så var det ingen av oss som angret på at vi gikk!

Ruta vi gikk, like langt fram som tilbake! :)
Vi stoppet på første parkering vi fant, på venstre side av veien, med en gang vi hadde passert avkjøringen til Melum kirke. Jeg hadde med telefon med appen Cardio Trainer, så vi registrerte ruta mens vi gikk. Og vi endte opp med å ha gått 5,13 km, på 1t 46min, og med en gjennomsnittsfart på 2,9km/t. Man kan bruke kortere tid på denne turen, men når vi er på tur så har vi ikke dårlig tid. Og så hadde vi med oss Siba (lånehunden vår), da er det jo obligatorisk å kaste litt pinne. Og hun fikk seg jaggu et bad i tjernet også! :)


Det var ikke noe særlig utsikt å skryte av, men vi traff da på et skikkelig troll helt i begynnelsen av turen. Det regnet, og vi hadde bare mobil, men vi fikk da ihvertfall et bilde.

Jeg fant også litt granskudd som jeg plukket med meg hjem. Skal prøve å lage granskuddsirup, som jeg så i en annen blogg at noen hadde laget. Alltid gøy å prøve å lage ting ut av det man finner på sin vei i skogen!
Snekkerkjærsten er skeptisk, men det må jo prøves! :)

Ha en fin kveld, og en riktig god natt alle der ute! 

Klem
Vibeke 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar