fredag 6. januar 2012

Min elskede te-boks...


I en butikk på Mosseporten Senter fant jeg en dag for noen år siden er boks som jeg forelsket meg totalt i...

Dette er en avlang boks med flere rom, møbelet har sikkert et annet navn en boks, men for meg ble det boks.
Te-boks, for å være litt spesifikk...

Jeg måtte jobbe litt for å kunne bruke den til te.
For tror du ikke den stakkars boksen hadde blitt brukt til oppbevaring av en av mine værste fiender, nemlig duftposer!
Sånne nydelige små, blomstrete, poser fyllt med all verdens tørkede blomster og parfyme.

Og siden boksen min er av tre, så satt jo ikke denne duften noe særlig!? Joda, som støpt!
Jeg vasket boksen med grønnsåpevann, zalovann og rent vann. Jeg lot den stå åpen en uke for å lufte ut lukten. Men fortsatt var det en distinkt lukt av blomster i boksen.

Jeg grublet, og grublet, for å finne ut hvordan jeg skulle få lukten ut av boksen. Kunne jo ikke putte teposer i en boks som luktet sånn, for da kom jo all te til å smake som lukten!

Og det var da ideen bare lyste opp for meg... Te-poser!
Fordriv en lukt med en annen tenkte jeg, og fyllte opp boksen med poser på poser av te med smak av røde bær!

Det var å treffe blink!
Det tok litt tid, men lukten ble borte, og jeg kunne med barnslig fryd fylle boksen opp med alle mine te-poser.




Boksen ble med på flyttelasset når jeg flyttet fra Moss, og den dag i dag pryder den kjøkkenbenken min her i Skien.

Det er ikke store benkeplassen jeg har, men min elskede te-boks fortjener en benk for seg selv.
Boksen får stadige påfyll, både av meg og av gode venner som kjøper te i gave til meg innimellom.
Så kan jeg sitte med te-koppen, i kjøkkenvinduet, og drømme om et stort og flott kjøkken til meg og te-boksen min!

Og hvem vet, kanskje boksen en dag får en lignende boks-venn, hvis jeg får bedre plass på kjøkkenet! :)

Legg gjerne igjen spor og tilbakemeldinger ved å kommentere og like bloggen min!

Ha en nydelig dag folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar