søndag 29. januar 2012

Leiligheten... (1. del, stuen)


For ca 1,5 år siden kjøpte jeg leiligheten jeg bor i.
Siden jeg har mange lesere som er familie og venner på andre kanter av landet, tenkte jeg at jeg skal skrive litt og vise frem hvordan jeg har det her hos meg.

Jeg har litt før og etter bilder, så det er jo litt morro å vise frem hva jeg har gjort!
Leiligheten var et dødsbo, det var innrøkt og delvis oppusset i farger som overhodet ikke passet min smak!
Så på veldig lavbudsjett og med noen gode hjelpere, synes jeg at jeg har fått til veldig mye...

Jeg starter med stuen, rommet som ble brukt mest tid på før innflytting.
I stuen var det grått og orange som regjerte, ikke akkurat farger som jeg ville valgt...

Her var det bare å rive alt!
Veggen inn mot soverommet hadde et stort hull i seg etter å ha skjult tv-kabler i veggen. Jeg skulle jo ikke ha tv i denne delen av stua. Så vi rev rett og slett hele veggen, og satte opp ny. Og siden jeg ikke ville ha brystpanel på veggen, var det bare å fortsette å rive helt rundt. Så hele stua ble strippet helt inn til betongen.
Gulvet gikk også, da jeg ville ha sammenhengende gulv fra stua og ut til ytterdøra.
Og jeg ville ha vekk de rosa flisene som lå under vedovnen.
Jeg lette litt rundt for å finne et gulv jeg likte og samtidig hadde råd til.
På Coop Bygg lå det bare å ventet på meg... Pallesalg på et flott gulv til bare 59,- pr. kvm.
Må si jeg var heldig med den!
Så var det bare å få tapetsert veggene, og malt dem, sånn at vi kunne få gulvet på plass.
Sofaen var første møbel som kom på plass...



Her vises også nygulvet! :)
Etter hvert kom det flere møbler, og bildene under viser resultatet slik det er i dag:


Dette er samme hjørnet som førbildet er tatt fra... :)


Sofakroken ser litt mørk ut med motlys i bildet, men den er veldig koselig.
Det er her jeg sitter og hekler!
Dette var stua.
Forstettelse følger fra andre rom i det lille slottet mitt!

Kom gjerne med meninger i kommentarfeltet! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar