torsdag 15. desember 2011

Nøtter til Askepott...

Da jeg kom over oppskriften på denne kjempesøte kurven, kunne jeg ikke la være. Jeg bare måtte prøve meg på den...
Oppskriften fant jeg på garnstudio, og den var igrunn ganske enkel å få til!

Kurven er heklet i et tykkt ullgarn, sammen med glittertråd. Dette gjør at den er ganske løs i formen.
Men når man fyller den opp med for eksempel nøtter, så blir den kjempefin. Den kan ikke brukes til godteri, da dette ville føre til ganske hårete godis, men nøtter eller kanskje twist er den super til.



Denne får lov til å stå fremme sammen med pepperkakehus og julestjerner, selv om det ikke er helt klart for å pynte til jul enda.

Bortsett fra at jeg i år tok frem et par nisser for å skape stemning på juleverkstedet forrige helg, så skjer pynting til jul på lille julaften her i huset.

Desember er for meg lilla advendtstid, så det røde må nok vente... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar