mandag 6. august 2012

Dyreparken i Kristiansand


Henger fortsatt litt etter med all bloggingen for i sommer, og jeg måtte bare ha inn litt ferskt interiørstoff før jeg fortsatte på det vi har gjort i ferien... :)

Etter at vi kom hjem fra NordNorge, fikk vi besøk av min gode venninne, som har bloggen iVinduskarmen, og hennes familie. Sånn helt sponant fikk vi også besøk av et annet vennepar fra Vest. Det ble en veldig fin kveld, og dagen etter ble det bestemt at vi måtte en tur i Dyreparken! :)

Parken feirer Thorbjørn Egners 100 års jubileum.
Skjønner ikke hvordan de får til sånne sandskulpturer jeg altså, men pene er de...


Imponerende gevir på Skogens Konge.


Noe spennende, Mr. wolf?


Brun Sebra koser seg på savannen... Desverre var ikke giraffen ute i dag... :(


Tror de har gjort det med vilje... Fikk jo ikke kamera på innsiden av gjerdet for å ta bilde... hehe...


Eehh... Kom hjem og fant dette bildet på kameraet... Minstemann har kanskje vært imponert over hva Skogens Konge klarer å gjøre med en trestamme? :)


Tja... Hva het nå du igjen? Dovendyr? Lemur? Tja... Rolige var de ihvertfall, dog ikke så enkle å ta bilde av gjennom et gjerde, inne i et mørkt tropisk rom, med et enkelt digitalkamera...


Hr. Krokodille ligger og slapper av i sin egen private sol...


Åååå... Jeg glemmer dem mellom hver gang, men de er alltid like nydelige!
Og med den lekre fargen... Ønsker meg en sånn i hagen! :)


Dette blinkskuddet er det minstemann som har tatt, og jeg må bare si jeg synes han var utrolig flink å ta bilde. Denne løvinnen skulle nok gjerne likt å være med når vi traff de sauene som lå og sov på veien tidligere i sommer...


Og denne unge karen lå og sola seg et lite steinkast unna oss, mens vi satt og koste oss med burger... Tro om han lå og vurderte mulighetene til å komme seg over gjerdet... Og hva hadde fristet ham mest? Oss eller burgeren?

Hva tror du?

Ha en nydelig dag!

Klem
Vibeke

1 kommentar:

  1. Kult å få være med i dyreparken med dere! :-) Du såg tydligvis flere dyr enn det vi gjorde... hehe.
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett